به گزارش راهبرد معاصر، کانال خبری BFMTV با استناد به مطالعه مرکز تحلیلی موسسه Circana گزارش داد که حجم فروش در فروشگاه های زنجیره ای فرانسه در سه ماه اول سال با افزایش قیمتها، کاهش یافته است.
طبق گزارش موسسه Circana، فروش سوپرمارکت ها در سه ماه اول سال جاری نسبت به سال 2022، 5 درصد کاهش یافته است. همچنین، فرانسوی ها در مواجهه با تورم، خرید خود را در سه ماهه اول کاهش دادند.
داده ها نشان می دهد که فروش روغن ها بیشترین تأثیر را داشته است و حجم خرید 53.1 درصد کاهش یافته است.
طبق گزارش ها، فروش محصولات مراقبتی و بهداشتی 52.8 درصد کاهش یافته است در حالی که فروش نشاسته 26.4 درصد کاهش یافته است.
بحران هزینه های زندگی در فرانسه عمیق تر شده است. بر اساس گزارش اخیر آژانس آمار INSEE، تورم در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو همچنان با سرعتی بیسابقه به رشد خود ادامه داد و در ماه فوریه سریعتر از حد انتظار افزایش یافت که عمدتا به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی بود. غذا، خدمات و کالاهای تولیدی از عوامل اصلی افزایش تورم بوده اند.
مقامات فرانسوی قبلاً یک سبد غذایی موسوم به "سبد غذایی ضد تورم" را معرفی کردند که شامل حدود 50 قلم کالای اساسی است و خرده فروشان بزرگ را موظف کرده اند که قیمت این اقلام ضروری را افزایش ندهند./ برنا